Vrácení zboží
Informace ohledně vrácení zboží v zákonné 14-denní lhůtě
Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí spotřebitel o svém rozhodnutí odstoupit od kupní smlouvy informovat prodávajícího formou jakéhokoliv jednoznačného prohlášení. Nejlépe buď dopisem zaslaným na adresu: RAGAZZA s.r.o., Elišky Přemyslovny 1335, 156 00 Praha 5, emailem na adresu: eshop@ragazza.cz, příp. vyplněním prohlášení přímo v prodejně prodávajícího. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat sdělení o uplatnění práva odstoupit od smlouvy před uplynutím příslušné 14-denní lhůty. V prohlášení by spotřebitel měl uvést jméno, příjmení a adresu, telefonní číslo, e-mailovou adresu, číslo objednávky a příp. způsob vrácení peněz vč. čísla účtu. Spotřebitel může použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však jeho povinností. Oznámení o odstoupení od smlouvy stačí napsat na obyčejný papír a vložit do balíku, který je posílán nazpět. V tomto případě je ale nutné počítat s několikadenní dodací lhůtou balíku.
V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. V případě, že spotřebitel poruší povinnost dle předchozí věty, vzniká prodávajícímu nárok na smluvní pokutu ve výši 10 Kč (slovy: deset korun českých) za každý den prodlení, maximálně však do výše kupní ceny tohoto zboží. Tímto ustanovením není dotčen nárok na náhradu případné škody vzniklé porušením povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a to i v případě, kdy škoda přesahuje smluvní pokutu.
Zboží musí být vráceno nepoškozené a neopotřebené a, je-li to možné, v původním obalu a s originální visačkou. Zboží může spotřebitel zaslat zpět na adresu prodávajícího: RAGAZZA s.r.o., Elišky Přemyslovny 1335, 156 00 Praha 5, může je vrátit osobně na adrese společnosti nebo je může vrátit na některé z prodejen prodávajícího. Seznam prodejen lze nalézt zde. V případě zaslání zboží může spotřebitel využít jakékoliv dopravní společnosti na přepravu balíků. Spotřebitel bere na vědomí, že v případě odstoupení od smlouvy nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu.
Prodávající je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy byl o odstoupení od smlouvy spotřebitelem informován, spotřebiteli vrátit částku odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání spotřebiteli. Nabízí-li prodávající v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen spotřebiteli nahradit nejlevnější z nich (§1832 občanského zákoníku). Prodávající vrátí částku stejným způsobem, jakým platbu od spotřebitele přijal. Prodávající může vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo než prokáže, že zboží odeslal (§1832 občanského zákoníku).
Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodání digitálního obsahu, nebyl-li dodán na hmotném nosiči, či u smluv o poskytování služeb, v obou případech za podmínky, že k plnění došlo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy; dále u smluv na dodávku služeb nebo zboží (vč. alkoholických nápojů), jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího; u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu a u smluv na zboží, které podléhá rychlé zkáze, u zboží, které bylo nenávratně smíseno s jiným zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů je nelze vrátit; u dodávky zvukových či obrazových nahrávek nebo počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich původní obal; u dodávky novin, časopisů nebo jiných periodik; u smluv o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času poskytovaných v určeném termínu nebo u smluv uzavíraných na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby.